söndag 6 oktober 2013

Premiär

Att Skriva.
Det var så länge sedan.
Att skriva för skrivandets skull, för att berätta, förmedla och bevara.
Jag har svårt att låta tankarna flöda ned i skrift så som de brukade göra för många år sedan. Jag kunde sätta mig ned med ett enda litet frö till tanke i huvudet och se hur det växte till något stort. Det känns mer ansträngt nu på något vis, en osäkerhet, nervositet och inbillad känsla av att jag har något att bevisa hänger över mig.
Trots det, så sitter jag faktiskt här på en kall tågperrong och skriver det första inlägget till vad som förhoppningsvis skall visa sig växa till något intressant och givande, för fler än mig själv och min kära sambo.

Vi har en tanke med den här sidan, eller ja, fler än en.
Det som ligger mig närmst om hjärtat är att försöka förmedla lite av den glädje jag känner när jag skapar saker. Att dela med mig av de projekt jag är stolt över att ha rott i land och hur jag gick till väga för att nå ända fram. Det innebär att jag kommer lägga upp alldeles för många bilder på bland annat smidesföremål, hemsydda medeltidskläder, träsniderier och läderarbeten.
När man skapar saker så blir det inte alltid som man har tänkt sig från början, så jag kommer utan tvekan även att lägga upp bilder på mindre imponerande objekt. Dessa kan anta skepnader som kan vara, men inte begränsar sig till att likna trasiga ringbrynjeringar, avbrutna träskedar, skeva bordsdukar och sönderskrubbade miniatyrer. I dessa inlägg kommer frustrationen i att skapa visa sig vara större än den tidigare nämnda glädjen.
Så kan det gå.

Cheers!
/Gabriel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar