torsdag 19 december 2013

Nikon D700

Jag har äntligen köpt mig en ordentlig kamera! Efter att ha sprungit runt med en knepig liten minikamera i alldeles för många år så känns det som att en dröm äntligen gått i uppfyllelse. Jag hade tänkt köpa en Nikon D7000 under mellandagsrean, men då en kompis till mig skulle sälja sin gamla D700 så slog jag till direkt!
Manualen innehåller 444 tunga sidor och jag har en hel del att lära mig innan jag kan utnyttja den här kamerans potential till fullo. But I'll get there!

Om det är något jag saknat ofantligt mycket under alla dessa år så är det långa fotopromenader. Att ge sig ut och gå i flera timmar och bara njuta av miljöerna, sällskapet (eller tystnaden i ensamheten) och fotografera allt som känns rätt. Just nu är jag så taggad att jag knappt kan hålla mig, vill ge mig ut redan nu, trots den becksvarta natten. Tyvärr så får det vänta till en annan gång, men räkna med att det kommer upp fotopromenadsbilder under mellandagarna!

Här är några av bilderna jag tagit under kvällen här hemma medan jag kände lite på kameran för första gången:

Karin verkar tycker att hennes dator är roligare än min nya kamera. Hon har fel ;)

Jag målade klart en miniatyr igår! Blev ju tvungen att smyga in en sådan bland bilderna också.

Parkour Belle, from behind. Enjoy the view.
Mitt Dürrer - Pavel Moc. Det var alldeles för länge sedan jag slogs med den här skönheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar