måndag 27 januari 2014

Tvättar och torkar ull

Här ligger ullen på tork!




Mor och jag slog våra finurliga huvuden ihop och kom på att man kan lägga ullen på upponervända trådbackar för att ullen ska ligga luftigt och få torka i lugn och ro. Nu väntar jag på att den ska torka, så jag kan karda den, och sedermera spinna den på min nya Minstrel, som ännu inte fått ett namn. Just nu lutar det åt Hedda, som är en kortform av Hedvig, som betyder kamp, eller strid, känns lite härligt rivigt, som en tös med klös! :D

Ulligulliga kramar
Sara

2 kommentarer:

  1. Åh va kul. Behöver du mer ull så kan du säga till... min granne har en herrans massa får som klipps lite då och då. :)

    SvaraRadera
  2. Oho! :D Man kan aldrig få för många ull-kontakter :D Just nu har jag så jag klarar mig en stund :D men snart vankas nog vår-klippning och då kanske jag behöver mer. Beroende på hur produktiv jag är ;) Du vet möjligtvis inte vad det är för får? *nyfiken och intresserad*

    SvaraRadera