söndag 13 oktober 2013

Inlagda saker


Jag och Sara gjorde inlagd gurka och inlagda rödbetor igår. Det började med att Sara kom hem med tre stycken rödbetor och sa att hon ville göra något roligt med dem. Vad då för roligt undrade jag? Lägga in eller något, sa Sara.
Det lät ju inte alls dumt, så jag bestämde mig för att göra inlagd gurka, något som jag aldrig testat förut. Vi sprang ned till vår lokala torghandlare och köpte fler rödbetor, ett stort knippe persilja och tre gurkor (varav endast två användes senare).
Sedan var det bara att sätta igång med skärande, hackande och huggande.
Hela processen visade sig vara både snabb och enkel att genomföra. Det gäller dock att hålla koll på rödbetorna, de blir hala som tvålar när de är skalade och är världsmästare på att färga av sig.

Recept till rödbetorna: http://www.recepten.se/recept/inlagda_roedbetor.html
Receptet till gurkorna: https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/i/inlagd-gurka/

Kramar!
Gabriel och Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar