måndag 14 oktober 2013

Linssoppa och hembakt bröd

 I fredags blev det brödbak, efter ett recept från boken Lev mer på mindre av Maria Österåker.
Rågbröd! Fantastiskt gott och förvånansvärt enkelt och det har nu ätits en hel del bröd under helgen.

Det är inte var dag det bjuds på hembakt bröd här i huset, men det ska definitivt bli oftare! Mycket godare än köpebröd och man vet precis vad det innehåller och jag blev mätt fortare och höll mig mätt längre.

Till brödet blev det en linssoppa med morot och curry, varmt och gott i höstrusket. Soppan bestod i stora drag av vatten, linser, morötter, lök, curry och kryddor. Nomnomnom.



Kvällen spenderades sedan i soffan med film och serier och äppelpaj som Gabriel bakat. Med äpplen från ICA, oj vad jag längtar efter ett eget äppelträd. Nästa gång jag besöker mammas trädgård ska jag ta med mig en påse äpplen hem att kalasa på.

Kramar
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar