söndag 3 november 2013

Figurmålning

Jag lade till ytterligare en hobby till min repertoar i början av året, figurmålning.
Vi var på fjällsemester med ett gäng kompisar i februari och en av dem hade med sig ett sällskapsspel som hette Zombicide (http://guillotinegames.com/en/). Det är ett figurspel i klassisk zombieapokalyps tappning som huserar en hel drös av zombieminiatyrer samt några stackars survivors som skall försöka snubbla sig igenom nämnda apokalyps. Extremt roligt spel, och extremt många omålade figurer.
Så kan vi inte ha det. Jag köpte mig ett eget, införskaffade en stor mängd färger av fel sort, köpte nya färger av rätt sort och har nu (med hjälp av Sara samt andra målarsugna vänner) målat alla hjältar och nästan alla zombies.
Som tur är så anlände i fredags de två expansionerna och jag har nu sju gånger så många hjältar och fyra gånger så många omålade zombies att färglägga. Mina känslor kring detta är minst sagt blandade. Jag var ju för tusan nästan färdig...

Jag tog i alla fall tag i det hela och började måla lite i helgen. Bestämde mig för en survivor och en dog companion som jag tog mig friheten att göra en varg av istället. Kan ju inte springa runt med en hund när man kan ha en varg.

Here's the pictures!:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar