söndag 20 september 2015

En vanlig kniv

En av mina yngre bröder fyllde 18 år igår. I present fick han en kniv som jag jobbat på ett tag och jag räknar det här som min första "riktiga" allroundkniv. Egentligen har jag gjort en riktigt dålig kniv innan den här men den räknas inte. I will not show it, så roligt skall vi inte ha. Den här är jag dock väldigt nöjd med.

Det svåraste med den här kniven var inte kniven i sig, utan knivslidan. Första försöket någonsin med en sådan och det blev inte så tokigt tycker jag.
Till hjälp hade jag ett finfint kompendium (Sy din egen läderslida av Thomas Löfgren) som i detalj beskrev processen steg för steg med bilder och text. Det finns att köpa på www.si-knives.se och jag kan varmt rekomendera det till alla nybörjare.

Beståndsdelar:
Kolstål, mahogny och vulkanfiber som mellanlägg.
Knivslidan är gjord i 2.2 mm tjockt shaftläder.

Kramar :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar